Skip to main content

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: KANDUNGAN DAN KEBAIKAN COQ10 SHAKLEE DAN BAIK UNTUK JANTUNG

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Kandungan dan Kebaikan CoQ10 Shaklee Dan Baik Untuk Jantung

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera

Saya pernah menghadiri satu seminar, apa yang penyampai itu katakan untuk dapatkan jantung yang sihat anda perlu makan CoQ10 setiap hari. Wah saya pun teruja mendengar memang dalam Shaklee ada produk CoQ10. So saya memang dalam jalan yang betul dalam dunia kesihatan.

Sebelum kita ulas lebih lanjut tentang CoQ10, jom kita huraikan apa itu CoQ10?


CoQ10 Shaklee

CoQ10 adalah nutrien utama dalam menghasilkan tenaga. Ia bertindak sebagai satu alat yang bertindak sebagai menghidupkan enjin dengan memulakan penghasilan tenaga dalam setiap sel. Apabila sel-sel menghasilkan banyak tenaga, badan akan berfungsi pada tahap optimum dan membolehkan anda melakukan apa sahaja yang anda suka setiap hari.

Malah CoQ10 wujud secara semulajadi dalam tubuh badan manusia. CoQ10 juga merupakan sejenis antioksidan yang boleh ditemui dalam sel tubuh badan manusia. Selain menghasilkan tenaga, ia juga bantu melawan  radikal bebas yang boleh merosakan membran sel juga DNA manusia.

Fakta Nutrisi kandungan dalam CoQ10 adalah seperti:

CoQ10 Shaklee

Shaklee telah upgrade kan formula CoQ10 kepada CoQ-Trol Plus  iaitu CoQ10 dengan Resveratrol dan Tokoferol.


CoQ10 Shaklee

Untuk anda dapatkan 100mg Coenzyme Q10 anda perlu ambil seperti gambar di bawah:



Antara kebaikan CoQ10 Shaklee 

1) Meningkatkan kekuatan otot

Kajian telah menunjukkan bahawa CoQ10 dapat membantu meningkatkan kekuatan otot dan jisim otot fast-twitch (otot yang menjana kuasa dan kekuatan). Ia juga bertindak sebagai antioksida untuk mengurangkan kerosakan oksidatif kepada sel-sel otot

2) Mempercepatkan proses penyembuhan luka

CoQ10 menyokong penghasilan semula tisu yang rosak dengan meningkatkan penghasilan sel, pembaikan tisu dan proses penyerapan oksigen ke dalam tisu, mempercepatkan penyembuhan luka. CoQ10 juga berperanan sebagai anti-radang dalam penyembuhan luka.

3) Menyokong gaya hidup aktif anda

Pelbagai kajian telah menunjukkan, CoQ10 memberi manfaat kepada orang dewasa dari atlet yang kerap melakukan latihan sehingga kepada orang biasa yang cuba mengekalkan jantung yang sihat dan kekal cergas.

Hasil kajian menunjukkan CoQ10 membantu orang ramai untuk kekal aktif secara fizikal dan meningkatkan prestasi dengan menggalakkan penghasilan tenaga selular. Kini jantung anda dapat mengepam darah ke seluruh badan dengan lebih cekap, anda boleh berjalan dengan lebih cepat, dan berlari dengan lebih jauh, juga dapat memberi lebih tumpuan.

4) Peredaran darah yang sihat

CoQ10 lebih tertumpu pada organ-organ yang banyak menggunakan tenaga seperti jantung. Untuk jantung yang sihat kita perlukan CoQ10 bagi membantu menguatkan otot-otot  jantung. Selain dapat menyokong fungsi jantung yang sihat  juga dapat meningkatkan tenaga untuk mereka yang mengambil stating.

5) Sistem Reproduksi Yang Sihat 

Ia juga menyokong sistem reproduksi yang sihat dengan meningkatkan tenaga di dalam sperma dan ovum. Apabila CoQ10 diambil ia dapat membantu meningkatkan jumlah sperma yang sihat juga meningkatkan pergerakan sperma dan meningkatkan kualiti ovum.

6) Kulit berseri

CoQ10 juga melindungi kulit anda dari sinaran UV yang berbahaya dan ia terdapat dipermukaan luar kulit. Malah ia juga membekalkan tenaga untuk sel-sel yang rosak dan memperbaiki ya menjadikan kulit kekal berseri dan lebih kelihatan muda. Pengambilan CoQ10 juga dapat membantu menganjalkan  kulit juga kurangkan kedutan dan meningkatkan tekstur kulit.

7) Memastikan anda bertenaga sepanjang hari 

CoQ10 adalah asas dalam penjagaan tenaga badan. Ia berfungsi sepanjang masa untuk memulakan dan menghasilkan tenaga.

Apabila sel-sel menghasilkan lebih banyak tenaga, badan anda mempunyai tahap tenaga yang lebih tinggi, stamina akan meningkat, meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan keseluruhan anda, menjadikan anda berasa lebih bertenaga sehingga anda boleh melakukan pelbagai perkara dalam sehari.


Berapa banyakkah anda perlukan CoQ10 setiap hari?

Tahukah anda? Kajian telah menunjukkan dimana sebanyak 100mg Coenzyme Q10 banyak memberikan pelbagai manfaat kepada tubuh badan kita. CoQ10 dihasilkan secara semulajadi dalam badan kita akan tetapi apabila usia kita sudah mencecah seawal 20an, CoQ10 akan sukar untuk dihasilkan, ia juga akan merosot seiring dengan gaya hidup dan usia. 


Kebaikan CoQ10 untuk jantung

Selain itu CoQ10 bertindak sebagai anti oksidan ia dapat membantu arteri daripada pengoksidaan lipoprotein ketumpatan rendah (LDL). Ini adalah sangat penting kerana ia membantu menggalakkan fungsi salur darah, termasuk mereka yang mengangkut darah ke jantung.

Anda perlu tahu, jantung kita mengepam lebih kurang 2000  gelen darah ke seluruh badan setiap hari. Jantung merupakan otot yang banyak bekerja di dalam badan kita juga ia sebagai pusat kawalan utama sistem peredaran darah, malah jantung juga memerlukan tenaga yang banyak untuk ia berfungsi dengan betul.

Melalui kajian klinikal, penggunaan Coenzyme Q10  ini manfaatnya adalah untuk menyokong kesihatan jantung. Coenzyme  ini menurut kajian telah mencadangkan  digunakan sebagai tetapi tambahan kepada penghidap kegagalan jantung kongestif  (congestive heart failure). 

Penggunaan Coenzyme Q10  di Jepun telah diluluskan dan digunakan dalam rawatan masalah jantung. Malah kekurangan Coenzyme Q10  di kesan secara ketara kepada dikalangan penghidap  kegagalan jantung kongestif yang dijuga menghadapi hipertensi. Pengambilan Coenzyme dikalangan penghidap hipertensi menurut ujian klinikal, ia dapat membantu merendahkan tekanan darah sistolik dan diastolik dengan ketara.

Bagi mereka yang ada lemah jantung anda boleh mengambil CoQ10 untuk menguatkan jantung. Malah bagi mereka yang mempunyai prosedur berkaitan dengan jantung, pembedahan jantung, mengalami serangan jantung atau alami sakit jantung yang lemah boleh ambil dos 200-300mg CoQ10 sehari.

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan mengenai produk boleh hubungi saya untuk keterangan lebih lanjut.

>>Baca juga disini: Kenapa Shaklee Supplemen Terbaik Di Malaysia?


TESTIMONI

CoQ10 Shaklee

CoQ10 Shaklee

CoQ10 Shaklee


#nextlevelblogging

#shakleeethrive2023

#shakleetriumph2023

#pengedarshakleepasirgudang

#pengedarshakleemasai


Untuk yang ingin mendapatkan produk Shaklee, COD sekitar Pasir Gudang, Masai dan pos seluruh Malaysia. Boleh hubungi saya seperti di bawah:


Call: 012-7646324


Email: ainaliffhafiz@gmail.com

Add fb saya: Ahlia Hafiz untuk chatting secara langsung dengan saya


Follow Instagram saya: vitamin.semulajadi

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya.

p/s: Jom siapa yang mencari pendapatan tambahan saya bantu anda dalam meningkatkan ekonomi keluarga.

Penafian: Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang diiktiraf.



COD  TAMAN CENDANA PASIR GUDANG, TAMAN MAWAR PASIR GUDANG, TAMAN AIR BIRU PASIR GUDANG,NUSA DAMAI, TAMAN BUKIT DAHLIA PASIR GUDANG, TAMAN CAHAYA MASAI, KOTA MASAI,  MASAI, KONG KONG, POLITEKNIK IBRAHIM SULTAN PASIR GUDANG, BANDAR LAYANGKASA
PENGHANTARAN POS KE SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA, SABAH DAN SARAWAK, BRUNEI


.







Comments

Popular posts from this blog

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: RENEWAL MUDAH DENGAN SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Renewal Mudah Dengan Shaklee Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera Biasakan dengar kalau kita register kad untuk membeli belah contoh di sesebuah pasaraya pasti kene renew balik dan kena bayar semula untuk tempoh tertentu. Shaklee macam tu juga tapi lain tau. Dulu Shaklee tak kena renew, sejak tahun 2016-2017 dia mula buat sistem baru untuk keahlian aktif bagi memudahkan Shaklee. Nak tahu tak macam mana renewal mudah dengan Shaklee? Saya sejak join Shaklee, inilah yuran keahlian paling murah, dulu saya join Rm68.90 sekarang Rm35 je. Nak lagi free member beli je 100uv lebih kurang Rm350+ dah   FREE MEMBERSHIP .. best ke best? Apa yang penting anda perlulah Sign Up dahulu sebagai ahli. Macam mana nak daftar sebagai ahli meh sini saya ajar. Follow step kat bawah, mudah je. Boleh daftar ahli di sini: Klik Di sini # Langkah 1 Anda ada 2 pilihan sama ada nak join member dengan bayar RM 35 atau beli produk sama ada dengan apa-apa produk Shaklee berharg

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: TESTIMONI SHAKLEE SAYA IKHTIAR UNTUK ASBAB SEMBUH DENGAN SUPPLEMEN SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Testimoni Shaklee Saya Ikhtiar Untuk Asbab Sembuh  Dengan Supplemen Shaklee Hari ini saya nak kongsi pengalamann saya testimoni  Shaklee saya ikhtiar untuk sembuh  dengan supplemen Shaklee. Saya nak share kan pengalaman saya suatu ketika dahulu kira-kira 3 tahun lepas saya diuji sakit yang sangat teruk. Dahulunya negara kita tergempar dengan satu penyakit yang merebak dengan begitu cepat  iaitu Covid-19. Bukan Malaysia sahaja yang terkena tempias malah seluruh dunia juga terkena dengan wabak ini. Wabak ini memang menggerunkan kerana kita sudah tidak sebebas dahulu seperti normal. Macam-macam pengalamankan pada zaman itu, orang hilang punca pendapatanlah, ada yang alami sakit Covid-19 lah, dulu ada sekatanlah dibuat oleh kerajaanlah semuanya kalau diingatkan kembali macam tak sangka kita semua akan laluinya. Sekarang kita dah kembali bebas macam dulu, dah boleh rentas sana sini, ke luar negara juga boleh dah. Tapi bebas, bebas juga kita kena berjaga-jaga d

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: TESTIMONI-TESTIMONI SAYA BERSAMA SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Testimoni-testimoni Saya Bersama Shaklee Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera Alhamdulillah tahun nie tahun ke-10 saya bersama Shaklee dan makan produk Shaklee. Sebelum saya cerita testimoni-testimoni saya bersama Shaklee ini, saya nak cerita bagaimana saya boleh terjebak dengan makan Shaklee ini. Pada mulanya saya ingin mencari produk milk booster untuk anak pertama saya, macam-macam produk saya cuba, dipendekkan cerita kawan office saya syorkan saya untuk mencuba Alfalfa kebetulan dia pun makan Alfalfa Complex. Kemudian dia kasi saya cuba produk itu, saya ambil dan cuba. Alhamdulillah hasil susu jadi banyak juga walaupun hanya Alfalfa Complex je saya makan ketika itu. Selepas itu, saya mengambil keputusan untuk register terus menjadi ahli Shaklee dan terus beli Alfalfa Complex dengan harga yang murah dengan harga ahli. Itulah testimoni  pertama saya bersama Shaklee. Alfalfa Complex juga bukan untuk milk booster sahaja banyak manfaat lain Alfalfa