Skip to main content

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG JOHOR:PETUA HILANGKAN JERAGAT

Pengedar Shaklee Pasir Gudang:  Petua Hilangkan Jeragat

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera

Kita bila wajah kelihatan kusam ke, tidak bermaya ke atau lebih-lebih lagi berjeragat pasti akan rasa lebih malu untuk berhadapan dengan orang. Rasa rendah diri dengan keadaan muka yang berjeragat buatkan diri kurang berkeyakinan untuk berhadapan dengan orang. Betul kan?

Apa itu jeragat?

Petua hilangkan jeragat

Sebelum kita cerita lebih lanjut lagi, kita perlu tahu apa itu jeragat? Jeragat merupakan tompok-tompok kecil di sekitar bahagian muka seperti di dahi, pipi, hidung dan kawasan sekitar yang memenuhi bahagian muka. Jeragat kebiasaannya kita nampak ia berwarna gelap dari kulit asal dan ia kelihatan di wajah kulit muka anda tona kulit anda tidak sekata.

Umur bila naik jeragat?

Jeragat ia tidak mengira umur adanya boleh ketika kecil, remaja, pertengahan umur dan lebih berumur. Sekiranya jeragat berlaku ketika kita kecil kebiasaannya ia disebabkan genetik. Manakala jika meningkat remaja kebiasaannya berlaku jeragat kerana penggunan sun screen yang tidak regular, dan kebanyakkannya berlaku diantara umur 20-30 tahun. Jeragat merupakan penyakit kulit yang sangat kronik.

Terdapat tips petua hilangkan jeragat di muka dengan mudah. Apa yang anda boleh lakukan bahan ini mudah didapati hanya di dapur anda sahaja. Walaupun jeragat ini tidak membahayakan kesihatan tetapi ia membuatkan kita runsing dan gelisah dengan kewujudannya.

Antara petua hilangkan jeragat dengan mudah seperti:

1) Gunakan perasan jus lemon

Petua hilangkan jeragat

Lemon telah lama digunakan untuk menghilangkan jeragat kerana jus lemon mengandungi vitamin C dan asid sitrik yang sangat efektif untuk melawan masalah pigmentasi pada kulit.

Jus lemon juga ia boleh membantu menggelupaskan kulit dan juga memudahkan pertumbuhan semula sel dan membantu juga menghilangkan minyak berlebihan kerana sofar astringen. Jus lemon bukan sahaja dapat memudarkan parut malah dia dapat cerahkan wajah anda.

Untuk penggunaanya jus lemon ini ambil 2-3 sudu teh jus lemon dan sapukan ke atas kawasan yang berjeragat, biarkan selama 8-10 minit. Anda perlu lakukan 2 kali sehari untuk dapatkan kesan yang baik.


2) Gunakan aloe vera

Petua hilangkan jeragat

Apa yang perlu anda lakukan sapukan aloe vera ke bahagian muka anda yang berjeragat. Aloe vera ini bagus untuk merawat pelbagai masalah kulit seperti ekzema, jerawat, melindungi daripada sinaran matahari, mencerahkan wajah, membaiki sel-sel kulit yang mati dan mengatasi kulit kering dan berminyak.

Untuk penggunaanya dengan campurkan aloe vera dengan madu atau aloe vera sahaja selama 15 minit di kawasan yang berjeragat. Kemudian basuh dengan air sejuk. Untuk dapatkan kesan yang baik lakukan setiap hari.


3) Gunakan serbuk kunyit


Petua hilangkan jeragat

Kunyit juga digunakan secara tradisional dan merupakan salah satu cara untuk hilangkan jeragat.

Kajian menunjukkan  bahawa curcumin yang terkandung dalam kunyit boleh mengurangkan penghasilan melanin pada kulit yang menyebabkan jeragat.

Cara penggunaanya 1 sudu teh serbuk kunyit bersama jus lemon. Kemudian kacau sehingga ia membentuk seharian yang penat dan sapukan di kawasan yang berjeragat. Kemudian tunggu sehingga kering. Amalkan kaedah ini seminggu sekali


4) Gunakan teh hijau

Petua hilangkan jeragat

Teh hijau bukan sahaja boleh diminum malah sangat baik untuk kesihatan badan. Selain itu, teh hijau ini bagus untuk hilangkan jeragat.

Teh hijau mempunyai sifat anti radang yang dapat mengurangkan iritasi kulit. Disebabkan sifat antiinflamasi teh hijau ini ia dapat menyelesaikan pelbagai masalah kulit termasuklah jeragat. Menurut kajian, teh hijau mempunyai kelebihan yang boleh kurangkan pengeluaran minyak dan menghalang penyerapan androgen dalam kulit. 

Cara penggunaan teh hijau dengan rendamkan uncang teh hijau kedalam air panas selama 5 minit. Kemudian angkat dan  gosok dibahagian yang ada jeragat.


5) Gunakan serbuk oat


Petua hilangkan jeragat

Kebiasaannya oat kita buat untuk makan, jarang kita dengar sekali ia bagus untuk kulit muka. Sebenarnya oat bagus untuk cara hilangkan jeragat di muka.

Oat ini bertindak sebagai agen pengelupasan semulajadi untuk menghilangkan kulit mati dan kotoran yang terkumpul. Selain itu, ia juga boleh dijadikan sebagai masker.

Cara penggunaanya dengan mencampurkan serbuk oat dengan 2 sudu yogurt, satu sudu madu dan satu sudu jus lemon. Kemudian sapukan pada seluruh wajah. Anda biarkan selama 20 minit dan kemudian bilas. Boleh cuba kaedah ini sehingga anda dapatkan hasil yang anda ingin kan.


6) Diet pemakanan sihat

Gaya hidup sihat

Apa yang perlu anda lakukan cara untuk menghilangkan jeragat di muka anda perlu menjaga dan mengamalkan diet pemakanan yang sihat. Hadkan pengambilan makanan yang berminyak kerana minyak adalah unca utama jeragat dan jerawat terbentuk malah makan berkalori juga perlu dielakkan.

Selain itu, pengambilan buah-buahan dann sayur-sayuran amatlah digalakkan sekali.Juga perbanyakkan minum air dapat meningkatkan tahap kesihatan badan anda. Apabila badan sihat ia akan  menyebabkan kulit menjadi sihat. Lebihkan makan yang ada protein dan juga vitamin.

Untuk pengambilan protein yang mudah anda boleh ambil ESP Shaklee yang membantu hilangkan jeragat dan membantu menghasilkan sel  kulit baru dan sihat.


Petua hilangkan jeragat

Manakala untuk vitamin ada boleh amalkan ambil Vitamin E Shaklee juga membantu menghilangkan jeragat.

Petua hilangkan jeragat

7) Penggunaan Skincare yang sesuai

Petua hilangkan jeragat

Anda risau dengan masalah jeragat yang bermain di fikiran anda? Runsing bagaimana nak atasinya. Terdapat cara lain selain petua di atas anda juga boleh cuba dengan cara menggunakan skincare Shaklee iaitu Youth Skincare.

Penggunaan Youth Skincare ini secara konsisten In Shaa Allah dapat membantu menghilangkan jeragat anda dengan lebih berkesan dan ia Selamat digunakan untuk pelbagai jenis kulit.

Petua hilangkan jeragat

Petua hilangkan jeragat

Petua hilangkan jeragat

Petua hilangkan jeragat

Selain skincare anda juga boleh ambil supplemen untuk petua hilangkan jeragat anda bulan ini kita ada offer Vivix dan Res V.

Petua hilangkan jeragat

Petua hilangkan jeragat

Petua hilangkan jeragat

Baca juga: Keistimewaan Vivix Shaklee


#nextlevelblogging

#shakleeethrive2023

#shakleetriumph2023

#pengedarshakleepasirgudang

#pengedarshakleemasai


Untuk yang ingin mendapatkan produk Shaklee, COD sekitar Pasir Gudang, Masai dan pos seluruh Malaysia. Boleh hubungi saya seperti di bawah:


Call: 012-7646324


Email: ainaliffhafiz@gmail.com

Add fb saya: Ahlia Hafiz untuk chatting secara langsung dengan saya


Follow Instagram saya: vitamin.semulajadi

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya.

p/s: Jom siapa yang mencari pendapatan tambahan saya bantu anda dalam meningkatkan ekonomi keluarga.

Penafian: Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang diiktiraf.



COD  TAMAN CENDANA PASIR GUDANG, TAMAN MAWAR PASIR GUDANG, TAMAN AIR BIRU PASIR GUDANG,NUSA DAMAI, TAMAN BUKIT DAHLIA PASIR GUDANG, TAMAN CAHAYA MASAI, KOTA MASAI,  MASAI, KONG KONG, POLITEKNIK IBRAHIM SULTAN PASIR GUDANG, BANDAR LAYANGKASA
PENGHANTARAN POS KE SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA, SABAH DAN SARAWAK, BRUNEI

Comments

Popular posts from this blog

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: RENEWAL MUDAH DENGAN SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Renewal Mudah Dengan Shaklee Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera Biasakan dengar kalau kita register kad untuk membeli belah contoh di sesebuah pasaraya pasti kene renew balik dan kena bayar semula untuk tempoh tertentu. Shaklee macam tu juga tapi lain tau. Dulu Shaklee tak kena renew, sejak tahun 2016-2017 dia mula buat sistem baru untuk keahlian aktif bagi memudahkan Shaklee. Nak tahu tak macam mana renewal mudah dengan Shaklee? Saya sejak join Shaklee, inilah yuran keahlian paling murah, dulu saya join Rm68.90 sekarang Rm35 je. Nak lagi free member beli je 100uv lebih kurang Rm350+ dah   FREE MEMBERSHIP .. best ke best? Apa yang penting anda perlulah Sign Up dahulu sebagai ahli. Macam mana nak daftar sebagai ahli meh sini saya ajar. Follow step kat bawah, mudah je. Boleh daftar ahli di sini: Klik Di sini # Langkah 1 Anda ada 2 pilihan sama ada nak join member dengan bayar RM 35 atau beli produk sama ada dengan apa-apa produk Shaklee berharg

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: TESTIMONI SHAKLEE SAYA IKHTIAR UNTUK ASBAB SEMBUH DENGAN SUPPLEMEN SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Testimoni Shaklee Saya Ikhtiar Untuk Asbab Sembuh  Dengan Supplemen Shaklee Hari ini saya nak kongsi pengalamann saya testimoni  Shaklee saya ikhtiar untuk sembuh  dengan supplemen Shaklee. Saya nak share kan pengalaman saya suatu ketika dahulu kira-kira 3 tahun lepas saya diuji sakit yang sangat teruk. Dahulunya negara kita tergempar dengan satu penyakit yang merebak dengan begitu cepat  iaitu Covid-19. Bukan Malaysia sahaja yang terkena tempias malah seluruh dunia juga terkena dengan wabak ini. Wabak ini memang menggerunkan kerana kita sudah tidak sebebas dahulu seperti normal. Macam-macam pengalamankan pada zaman itu, orang hilang punca pendapatanlah, ada yang alami sakit Covid-19 lah, dulu ada sekatanlah dibuat oleh kerajaanlah semuanya kalau diingatkan kembali macam tak sangka kita semua akan laluinya. Sekarang kita dah kembali bebas macam dulu, dah boleh rentas sana sini, ke luar negara juga boleh dah. Tapi bebas, bebas juga kita kena berjaga-jaga d

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: TESTIMONI-TESTIMONI SAYA BERSAMA SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Testimoni-testimoni Saya Bersama Shaklee Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera Alhamdulillah tahun nie tahun ke-10 saya bersama Shaklee dan makan produk Shaklee. Sebelum saya cerita testimoni-testimoni saya bersama Shaklee ini, saya nak cerita bagaimana saya boleh terjebak dengan makan Shaklee ini. Pada mulanya saya ingin mencari produk milk booster untuk anak pertama saya, macam-macam produk saya cuba, dipendekkan cerita kawan office saya syorkan saya untuk mencuba Alfalfa kebetulan dia pun makan Alfalfa Complex. Kemudian dia kasi saya cuba produk itu, saya ambil dan cuba. Alhamdulillah hasil susu jadi banyak juga walaupun hanya Alfalfa Complex je saya makan ketika itu. Selepas itu, saya mengambil keputusan untuk register terus menjadi ahli Shaklee dan terus beli Alfalfa Complex dengan harga yang murah dengan harga ahli. Itulah testimoni  pertama saya bersama Shaklee. Alfalfa Complex juga bukan untuk milk booster sahaja banyak manfaat lain Alfalfa