Skip to main content

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: TESTIMONI SHAKLEE SAYA IKHTIAR UNTUK ASBAB SEMBUH DENGAN SUPPLEMEN SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Testimoni Shaklee Saya Ikhtiar Untuk Asbab Sembuh  Dengan Supplemen Shaklee

Hari ini saya nak kongsi pengalamann saya testimoni  Shaklee saya ikhtiar untuk sembuh  dengan supplemen Shaklee. Saya nak share kan pengalaman saya suatu ketika dahulu kira-kira 3 tahun lepas saya diuji sakit yang sangat teruk.

Dahulunya negara kita tergempar dengan satu penyakit yang merebak dengan begitu cepat  iaitu Covid-19. Bukan Malaysia sahaja yang terkena tempias malah seluruh dunia juga terkena dengan wabak ini. Wabak ini memang menggerunkan kerana kita sudah tidak sebebas dahulu seperti normal. Macam-macam pengalamankan pada zaman itu, orang hilang punca pendapatanlah, ada yang alami sakit Covid-19 lah, dulu ada sekatanlah dibuat oleh kerajaanlah semuanya kalau diingatkan kembali macam tak sangka kita semua akan laluinya.

Sekarang kita dah kembali bebas macam dulu, dah boleh rentas sana sini, ke luar negara juga boleh dah. Tapi bebas, bebas juga kita kena berjaga-jaga dan kena jaga kesihatan masing-masing. Jangan ambil leka.

Okey berbalik cerita yang saya ingin ceritakan di sini, saya diuji sakit yang agak teruk juga. Sebelum adanya wabak ini saya sudah alami sakit kepala rasa macam nak pecah la kepala nie kemudian itu datang pula batuk-batuk sekejap-sekejap dengan selesema lagi ada demam tapi dia tak datang sekali dia datang selepas batuk pastu demam pula.

Keadaan saya makin tak sihat, saya mengambil keputusan pergi ke klinik swasta, biasalah doktor kalau tak baik  suruh pergi rujuk klinik kerajaan ambil darah tapi saya tak pergi. Kesihatan saya masih tak ok berlanjutan setelah makan ubat doktor masih yang sama, masih tidak sihat... sambil pada masa tu saya makan juga vitamin jarakkan jam pada masa tu makan vitamin yang ada di tangan ja.. sebenarnya tak nak masukkan ubat dalam badan disebabkan nak cepat baik tapi tak baik pun...ye lah sakit kan Allah yang sembuhkan bukan ubat dan vitamin betul tak...

Ada hari itu tiba-tiba saya macam rasa nafas nie tak lepas ja..orang kata macam kurang oksigen la nak nafas macam pendek-pendek je tak tahu nak cerita macam mana nafas tu, saya memang tiada asma ia berlanjutan beberapa hari. Orang kata ekzema ini ade kaitan dengan asma ye. Nak pula Saya memang ada ekzema.
 
Tak tahu nak cakap macam mana serius rasa macam lain badan ini kena pula masa time  Covid-19 ni macam-macam fikir risaukan.

Malam 24hb Mac 2020, macam tak sedap nafas macam lain...rasa malam tu nak oksigen je...masa tu saya ambil keputusan pergi ke hospital pada malam itu juga ke bahagian kecermasan atas nasihat leader saya untuk check kesihatan baru tahu kita ada masalah kesihatan apa. Risau jugalah masa pergi hospital tu nak kena jarak sosial dengan orang 1 meter memang seram. Nak duduk salah tak duduk pun salah, yelah dah macam-macam orang yang  dudukkan.


Lepas dah daftar je tunggu giliran dipanggil. Check semua kesihatan ambil maklumat baru menunggu untuk rundingan dengan doktor. Risau juga sebab takut apa-apakan Alhamdulillah tiada simptom Covid-19. Sebab saya tiada gejala. 

Doktor check ja...siap cakap dengan doktor saya nak oksigen dan beritahu nafas saya pendek. Lepas doktor check, doktor cakap eehhh kenapa nak oksigen? Oksigen  awak cukup...cuma kahak awak je banyak...huhu rasa nak oksigen je masa tu, tapi doktor lebih arifkan...so doktor beri resit pergi ambil ubat selesema, paracetamol dan cairkan kahak. 

So saya makan yang ubat cairkan kahak je yang lain saya tak makan,  buat sementara waktu sementara menunggu Omega Guard saya sampai. Omega Guard dah sampai saya continue dengan Omega Guard supplemen semulajadi. Sementara saya ada juga order vitamin lain seperti:

1) Garlic

2) Nutriferon

3) Omega Guard

4) Meal shake

Vitamin C stok yang saya ada je pada waktu itu.


Apa yang saya inginkan kongsi di sini antara supplemen yang saya ambil untuk makan ini fungsi vitamin ini adalah seperti: 

1) Garlic
  • Dapat mempertingkatkan penyakit berkait system imum seperti hidung sensitive, sinus, alergi asthma, selesema dan herpatitis dan merupakan antibiotic yang selamat dan semulajadi.

2) Nutriferon
  • Penggalak imun semulajadi yang sangat penting ketika sudah dijangkiti (batuk/demam/selesema). 
  • Ia akan mengaktifkan sel-sel imun agar melawan jangkitan dengan pantas. 

3) Omega Guard
  • Minyak ikan omega 3 yang bantu tingkatkan kesihatan paru-paru & pernafasan. 

4) Meal Shake
  • Membantu meningkatkan imun kerana mengandungi Arabic gum
  • Kaya dengan PROTEIN yang membantu menyihatkan sel-sel

5) Vitamin C
  • Yang sangat penting untuk kuatkan sistem pertahanan badan dan dibuktikan mampu memendekkan tempoh penyembuhan. 

Alhamdulillah sehingga kini kesihatan saya bertambah baik makan vitamin ini, omega nie bagus tau untuk cairkan kahak dan nutriferon untuk paru-paru. Vitamin C untuk tingkatkan imun, garlic untuk antibiotik dan Meal Shake Shaklee beri multivitamin untuk badan. Alhamdulillah semua atas izin Allah. Sebelum makan tu doa dan Selawat moga Allah bagi sembuh.

Pengalaman sakit ini rasa macam esok saya masih hidup atau tidak lepas bangun dari tidur. Kalau nak dijadikan cerita saya pun tak sangka, saya dapat sakit macam ini dan  ia berlanjutan selama seminggu bayangkan sakit ini menguji saya. Hanya Tuhan saja yang tahu. Ini antara ubat paracetamol yang doktor bagi selain ubat selesema dan batuk saya tak makan just nak tunjukkan tarikh saya pergi hospital. 

Ubat yang diberi doktor

Tarikh 24hb Mac 2020 ini tarikh yang saya akan ingat sampai bila-bila.

Alhamdulillah ini semua atas izin Allah kesembuhan. Saya ikhtiar sahaja, usaha dan berdoa. Syukur saya diberikan ilmu kesihatan dan saya ingin berkongsi dengan anda semua akan kebaikan produk Shaklee ini. Produk berasaskan semulajadi, selamat dan berkesan. Ini antara testimoni Shaklee saya.


Ada nak cuba produk Shaklee boleh dapatkan dari saya.



#nextlevelblogging

#shakleeethrive2023

#shakleetriumph2023

#pengedarshakleepasirgudang

#pengedarshakleemasai


Untuk yang ingin mendapatkan produk Shaklee, COD sekitar Pasir Gudang, Masai dan pos seluruh Malaysia. Boleh hubungi saya seperti di bawah:


Call: 012-7646324


Email: ainaliffhafiz@gmail.com

Add fb saya: Ahlia Hafiz untuk chatting secara langsung dengan saya


Follow Instagram saya: vitamin.semulajadi

Konsultasi percuma hanya untuk customer saya sahaja ya.

p/s: Jom siapa yang mencari pendapatan tambahan saya bantu anda dalam meningkatkan ekonomi keluarga.

Penafian: Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang diiktiraf.



COD  TAMAN CENDANA PASIR GUDANG, TAMAN MAWAR PASIR GUDANG, TAMAN AIR BIRU PASIR GUDANG,NUSA DAMAI, TAMAN BUKIT DAHLIA PASIR GUDANG, TAMAN CAHAYA MASAI, KOTA MASAI,  MASAI, KONG KONG, POLITEKNIK IBRAHIM SULTAN PASIR GUDANG, BANDAR LAYANGKASA
PENGHANTARAN POS KE SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA, SABAH DAN SARAWAK, BRUNEI

Comments

Popular posts from this blog

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: RENEWAL MUDAH DENGAN SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Renewal Mudah Dengan Shaklee Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera Biasakan dengar kalau kita register kad untuk membeli belah contoh di sesebuah pasaraya pasti kene renew balik dan kena bayar semula untuk tempoh tertentu. Shaklee macam tu juga tapi lain tau. Dulu Shaklee tak kena renew, sejak tahun 2016-2017 dia mula buat sistem baru untuk keahlian aktif bagi memudahkan Shaklee. Nak tahu tak macam mana renewal mudah dengan Shaklee? Saya sejak join Shaklee, inilah yuran keahlian paling murah, dulu saya join Rm68.90 sekarang Rm35 je. Nak lagi free member beli je 100uv lebih kurang Rm350+ dah   FREE MEMBERSHIP .. best ke best? Apa yang penting anda perlulah Sign Up dahulu sebagai ahli. Macam mana nak daftar sebagai ahli meh sini saya ajar. Follow step kat bawah, mudah je. Boleh daftar ahli di sini: Klik Di sini # Langkah 1 Anda ada 2 pilihan sama ada nak join member dengan bayar RM 35 atau beli produk sama ada dengan apa-apa produk Shaklee berharg

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: TESTIMONI-TESTIMONI SAYA BERSAMA SHAKLEE

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Testimoni-testimoni Saya Bersama Shaklee Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera Alhamdulillah tahun nie tahun ke-10 saya bersama Shaklee dan makan produk Shaklee. Sebelum saya cerita testimoni-testimoni saya bersama Shaklee ini, saya nak cerita bagaimana saya boleh terjebak dengan makan Shaklee ini. Pada mulanya saya ingin mencari produk milk booster untuk anak pertama saya, macam-macam produk saya cuba, dipendekkan cerita kawan office saya syorkan saya untuk mencuba Alfalfa kebetulan dia pun makan Alfalfa Complex. Kemudian dia kasi saya cuba produk itu, saya ambil dan cuba. Alhamdulillah hasil susu jadi banyak juga walaupun hanya Alfalfa Complex je saya makan ketika itu. Selepas itu, saya mengambil keputusan untuk register terus menjadi ahli Shaklee dan terus beli Alfalfa Complex dengan harga yang murah dengan harga ahli. Itulah testimoni  pertama saya bersama Shaklee. Alfalfa Complex juga bukan untuk milk booster sahaja banyak manfaat lain Alfalfa