Skip to main content

PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: VITAMIN YANG DI AMALKAN KETIKA HAMIL

Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera

Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Vitamin Yang Diamalkan Ketika Hamil

Alhamdulillah hari ini saya ada perkongsian ingin dikongsi bersama. Apa yang ingin saya kongsikan hari ini saya nak cerita apa vitamin yang saya amalkan ketika hamil dahulu.

Sebelum saya inginkan cerita apa vitamin yang saya makan ketika hamil, saya nak ceritakan dahulu kehamilan saya pada kehamilan pertama, sememangnya saya tidak ada amalkan makan vitamin ketika hamil kerana saya tiada ilmu mengenai vitamin.

Sewaktu hamil anak pertama, saya memang tak makan ubat yang klinik bekalkan kerana takut tengok ubat banyak-banyak dan saya cuma nak makan sikit ja ada tak yang mudah untuk di makan.Kebetulan pada waktu itu kakak kembar saya pernah bekerja di farmasi jadi dia perkenalkan saya makan obimin jadi mudah bagi saya. Saya pun amalkan sampailah bersalin. 

Pada ketika hamil anak pertama saya dapatkan sumber kalsium melalui susu ibu dipasaran khas untuk ibu hamil. Boleh dikira berapa kali saya minum. Serius waktu itu tidak boleh minum rasa loya dan muntah dan saya paksa juga minum tapi boleh dikira la sepanjang kehamilan saya minum.

Di pendekkan cerita ketika hamil anak pertama sehingga bersalin waktu proses bersalin, memakan masa 10 jam di labour room. Alhamdulillah akhirnya saya bersalin secara normal, last-last minute nurse ada juga nak tolak ke bilik operation, tetapi baby dah keluar syukur pada Allah.

Bermulalah proses berpantang macam orang lain juga berpantang. Memang berbezalah hamil dan berpantang anak pertama dan kedua dan ketiga  ketiga-tiga berbeza sebab apa?

Jom saya kongsikan pengalaman saya hamil anak kedua dan ketiga. Alhamdulillah kehamilan kedua saya pada tahun 2013 dan baby lahir 2014 manakala kehamilan ke tiga pada tahun 2015 dan baby lahir 2016. Syukur rezeki Allah bagi ketiga-tiga anak saya lelaki. 

Anak kedua cara pengambilan vitamin yang saya amalkan berbeza dengan anak ketiga. Ada yang saya ambil ada yang tidak pada anak kedua. Masa hamil anak kedua juga saya takut-takut juga nak cuba Shaklee, sebab diperkenalkan rakan sekerja ditempat baru position yang sama cuma ditukarkan di cawangan lain. Dari situ saya melihat kawan ada makan Shaklee dari situ baru saya tahu ilmu vitamin. Dari situ saya cuba belajar. 

Awalnya saya ambil untuk anak pertama untuk tambah susu badan, saya makan Alfalfa sahaja. Alhamdulillah susu banyak. Saya cuba juga cari untuk tambahkan susu badan Google Google tak pulak keluar Shaklee...hehe makan pun anak dah setahun lebih sebab sebelum ini makan jamu adalah mengatakan untuk tambah susu tapi bila lihat susu macam makin sedikit. Kata orang ada jamu panas terus saya stop.

Okay balik cerita saya vitamin yang saya amalkan kita hamil anak kedua. Saya cuma ambil B-Complex dan Vitalea sahaja. Maklumlah baru belajar tentang vitamin jadi nak makan full set belum lagi terus saya sign up ahli sebab nak harga murah sebab kita nak makan sampai berpantang. Saya ambil yang basic.

Kehamilan anak ketiga pula amalkan yang full Set kehamilan Shaklee. Vitamin yang saya amalkan ketika hamil seperti B-Complex, Vitalea, Vitamin C, Ostematrix, Esp dan Omega. Serius amat berbeza dengan kehamilan pertama. Anak ketiga energy ada tidak letih pun kehamilan pada waktu itu, waktu itu saya tidak bekerja saya sudah decided berhenti ketika anak kedua lagi ketika anak berumur 7 bulan. 

Serius waktu kehamilan penting ambil makanan tambahan sebab ia menampung nutrisi yang kurang untuk ibu dan bayi. Waktu hamil juga saya tak suka minum susu. Jadi dengan Shaklee adanya Ostematrix sumber kalsium membantu saya dapatkan sumber kalsium yang cukup. Jadi saya tak perlu risau untuk dapatkan sumber kalsium sebab Ostematrix cuma telan sahaja. Mudahkan. Memang saya cadangkan kepada ibu-ibu hamil yang tidak suka minum susu macam saya hehe.

Semasa berpantang serius ia berbeza dengan anak pertama dengan anak pertama semasa berpantang mengalami sembelit yang teruk seminggu tak membuang memang seksa la dalam toilet itu pun ambil ubat minum di farmasi tapi still kena meneran.

Tapi ketika berpantang anak ketiga tiada sembelit mudah untuk membuang air besar, kita tidak perlu meneran ia jadi mudah. Ibu-ibu kena amalkan dulu baru tahu perbezaannya hehe.

Apa yang saya ingin kongsikan, jika ibu-ibu ingin terbaik untuk nak bagilah nutrisi yang secukupnya pada anak kita ketika hamil. Waktu hamillah ia membina imunisasi anak serta tubuh badan yang sihat ketika lahir nanti. 

Seringkan kita dengar anak-anak selepas beberapa bulan lahir ada yang tak sihat, demamlah batuklah dan macam-macam penyakit dialami anak ini cuma asbab. Apa yang penting kita sebagai ibu bapa usahakan yang terbaik untuk anak kita sebab kita mengandung ada yang setahun sekali, dua tahun sekali terpulang yang penting nutrisi yang sihat untuk anak penting diawal kehamilan lagi. Alhamdulillah anak-anak saya jarang kena demam dan batuk-batuk syukur pada Allah.
Saya berdoa Allah beri kesihatan pada anak saya.

Okay saya kongsikan fungsi-fungsi vitamin hamil ini untuk ibu-ibu hamil:

FULL SET KEHAMILAN SHAKLEE 

✔ VITA-LEA IRON FORMULA

-Membantu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung kekurangan zat besi. Kesan kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu hamil mudah pitam, lesu, kurang fokus dan lemah ingatan.
.
✔ SUSTAINED RELEASE VITA-C

-Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi serta menjadikan kulit lebih cantik.
-Membantu penyerapan iron(zat besi), kekurangan vitamin c menyebabkan iron tidak dapat diserap dengan sempurna di dalam tubuh badan.

✔ B-COMPLEX

-Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan. Membantu tubuh badan lebih bertenaga, lebih fokus, menstabilkan emosi serta menyerikan lagi wajah ketika hamil.

✔ ESP

-Memberikan tenaga yang berkekalan sehingga berjam-jam lamanya dan menjadikan kulit lebih licin, gebu dan anjal. Ewah 

✔ OSTEMATRIX

- Hampir 90% kalsium ibu diserap oleh bayi, maka ibu perlu menggantikan semula kalsium tersebut untuk mengelakkan berlakunya osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, sakit pinggang, kebas kaki, mudah letih, lesu dan nampak lebih tua dari usia.

✔ OMEGAGUARD

- Lengkap dengan DHA dan EPA, penting untuk perkembangan otak bayi yang sihat dan bijak.

Jom nikmati perjalanan kehamilan yang indah dengan Set Hamil Shaklee.




Bulan ini salah satu Set Hamil Shaklee pada bulan ini ada promo iaitu Omega Guard. Beli 6 percuma 1 dan beli dua diskaun 5%. 



Jadi Omega-3 amat bagus untuk kesihatan bayi dalam kandungan di mana ibu hamil perlu ambil DHA dan EPA membantu menyokong perkembangan otak bayi dan penglihatan pada bayi terutama ibu hamil pada trismeter ketiga.

Bagaimana nak dapatkan Set Hamil dengan harga jimat boleh hubungi saya.

TESTIMONI





Mengapa mesti memilih Shaklee

✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
 Terbukti Berkesan
 Terbukti Semulajadi
 Terbukti Selamat
 Harga Mampu Milik
 Halal

Saya doakan kesihatan anda bertambah lebih baik, kita berusaha merawat Allah jualah yang menyembuhkan.


COD JOHOR BAHRU/ TAMPOI/ SKUDAI/ BANDAR BARU UDA/TAMAN GEMBIRA/DAMANSARA ALIFF/TAMAN DAHLIA/TAMAN CEMPAKA/ SKUDAI KANAN/ SKUDAI KIRI, TAMAN CENDANA PASIR GUDANG, TAMAN MAWAR PASIR GUDANG, TAMAN AIR BIRU PASIR GUDANG,NUSA DAMAI, TAMAN BUKIT DAHLIA PASIR GUDANG, TAMAN CAHAYA MASAI, KOTA MASAI,  MASAI, KONG KONG, POLITEKNIK IBRAHIM SULTAN PASIR GUDANG, BANDAR LAYANGKASA
PENGHANTARAN POS KE SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA, SABAH DAN SARAWAK, BRUNEI


INGAT SHAKLEE INGAT AHLIA HAFIZ TAU!

    Klik link nie untuk 👇


    ♡♡ IG: vitamin.semulajadi
    ♡♡Facebook: Noor Ain













































    Comments

    Popular posts from this blog

    PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: RENEWAL MUDAH DENGAN SHAKLEE

    Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Renewal Mudah Dengan Shaklee Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera Biasakan dengar kalau kita register kad untuk membeli belah contoh di sesebuah pasaraya pasti kene renew balik dan kena bayar semula untuk tempoh tertentu. Shaklee macam tu juga tapi lain tau. Dulu Shaklee tak kena renew, sejak tahun 2016-2017 dia mula buat sistem baru untuk keahlian aktif bagi memudahkan Shaklee. Nak tahu tak macam mana renewal mudah dengan Shaklee? Saya sejak join Shaklee, inilah yuran keahlian paling murah, dulu saya join Rm68.90 sekarang Rm35 je. Nak lagi free member beli je 100uv lebih kurang Rm350+ dah   FREE MEMBERSHIP .. best ke best? Apa yang penting anda perlulah Sign Up dahulu sebagai ahli. Macam mana nak daftar sebagai ahli meh sini saya ajar. Follow step kat bawah, mudah je. Boleh daftar ahli di sini: Klik Di sini # Langkah 1 Anda ada 2 pilihan sama ada nak join member dengan bayar RM 35 atau beli produk sama ada dengan apa-apa produk Shaklee berharg

    PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: TESTIMONI SHAKLEE SAYA IKHTIAR UNTUK ASBAB SEMBUH DENGAN SUPPLEMEN SHAKLEE

    Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Testimoni Shaklee Saya Ikhtiar Untuk Asbab Sembuh  Dengan Supplemen Shaklee Hari ini saya nak kongsi pengalamann saya testimoni  Shaklee saya ikhtiar untuk sembuh  dengan supplemen Shaklee. Saya nak share kan pengalaman saya suatu ketika dahulu kira-kira 3 tahun lepas saya diuji sakit yang sangat teruk. Dahulunya negara kita tergempar dengan satu penyakit yang merebak dengan begitu cepat  iaitu Covid-19. Bukan Malaysia sahaja yang terkena tempias malah seluruh dunia juga terkena dengan wabak ini. Wabak ini memang menggerunkan kerana kita sudah tidak sebebas dahulu seperti normal. Macam-macam pengalamankan pada zaman itu, orang hilang punca pendapatanlah, ada yang alami sakit Covid-19 lah, dulu ada sekatanlah dibuat oleh kerajaanlah semuanya kalau diingatkan kembali macam tak sangka kita semua akan laluinya. Sekarang kita dah kembali bebas macam dulu, dah boleh rentas sana sini, ke luar negara juga boleh dah. Tapi bebas, bebas juga kita kena berjaga-jaga d

    PENGEDAR SHAKLEE PASIR GUDANG: TESTIMONI-TESTIMONI SAYA BERSAMA SHAKLEE

    Pengedar Shaklee Pasir Gudang: Testimoni-testimoni Saya Bersama Shaklee Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera Alhamdulillah tahun nie tahun ke-10 saya bersama Shaklee dan makan produk Shaklee. Sebelum saya cerita testimoni-testimoni saya bersama Shaklee ini, saya nak cerita bagaimana saya boleh terjebak dengan makan Shaklee ini. Pada mulanya saya ingin mencari produk milk booster untuk anak pertama saya, macam-macam produk saya cuba, dipendekkan cerita kawan office saya syorkan saya untuk mencuba Alfalfa kebetulan dia pun makan Alfalfa Complex. Kemudian dia kasi saya cuba produk itu, saya ambil dan cuba. Alhamdulillah hasil susu jadi banyak juga walaupun hanya Alfalfa Complex je saya makan ketika itu. Selepas itu, saya mengambil keputusan untuk register terus menjadi ahli Shaklee dan terus beli Alfalfa Complex dengan harga yang murah dengan harga ahli. Itulah testimoni  pertama saya bersama Shaklee. Alfalfa Complex juga bukan untuk milk booster sahaja banyak manfaat lain Alfalfa